3 Mart 2014 Pazartesi

İğnelik otu nasıl pişirilir?

Merhaba,

Geçen Salı veya bir önceki Salı günü, artık rutine bağlanan Salı günü, bayanlar yürüyüşü sonrası, jandarma tarafından durdurulup, evrakları eksik çıkan söförümüzü beklerken, yerli bir hanım. Naime hanım, Nermin in burada ot var mı bildiğin sorusuna, ahanda şunlar iğnelik otu dedi. Nermin topladı ben pek ilgilenmedim ama eve gelince, Cem neden iğnelik otu ismini vermişler diye sorunca, iğnelik otunu kaçırman mümkün değil diye anlatırken buldum kendimi. Uzmanım ya :-)




Otu, bu iğneye benzeyen çanağından hemen tanıyorsunuz. Bilerek baktığınızda bazan kafanızı yerden kaldırmadan yürüyebiliyorsunuz. Gülüyorum kendime. Sonra Sonja nın sözü geliyor aklıma; siz Türkler herşeye yiyecek olarak bakıyorsunuz. 



Bu ot da daha tam büyümemiş yabani kuşkonmaz. Pazar da var ama henüz alıp denemedim. Tijen pek methediyordu bu bitkiyi.


Bunlar ise iğnelik ve hardal otu karışık, o gün öğlen yemeğinde çiğ salata oldular bize .



Bu üstteki foto da, çok güzel ve net detaylara sahip  iğnelik otu. Tarif için bir tık ltf. Teşekkürler Sarkaç.

Ayıkladım, yıkadım 2-3 santimlik parçalar halinde doğradım.
Orta boy bir soğanı ince ince kıydım.
2 çorba kaşığı zeytinyağı içinde soğanı öldürdüm. Suyunu süzmüş otları ekleyerek rengi değişene kadar kavurdum. 
1 yemek kaşığı salça ekledim, biraz sıcak su ile yumuşatıp.
1 su bardağı sıcak su ve tuz ilave ettim. Kaynamaya başlayınca 1 avuç da bulgur.
Kısık ateşte bulgurlar yumuşayana kadar pişirdim.
 
Faydaları ise; Kaynak




İĞNELİK (Çobaniğnesi, leylekgagası, saat otu, turnagagası, yelkovan otu)

Etkileri

* Büzücü

* iğneliğin dâhili kullanımı ishal, gastrit, anterit, gut ve kanamalar içindir.

* Kaynatılmış yaprakların sıcak lapasının mesane ağrılarını, fistüller, ezikler, yılancık ve inatçı deri problemleri için iyi olduğu söylenmektedir.

* Yeşil, ezilmiş bitki ağrı ve iltihaplan gidermek için de uygulanabilir.

* Çayını ağız iltihaplan için yıkama suyu ve seyreltilmiş çayım göz banyosu olarak da kullanabilirsiniz.

Hazırlanışı ve Kullanma Şekli

"Kullanmadan önce gelişmekte olan her türlü meyveyi ayıklayın"

* Silme 1 çorba kaşığı kurutulmuş bitkiyi süre demleyin. Günde 1 bardak alın.

* 2 çay kaşığı kurutulmuş bitkiyi 1 bardak soğuk suya koyun. Örtülmüş bir kavanozda 8 ila 10 saat bekletin.


İĞNELİK OTU (Çobaniğnesi, Dakka otu, leylekgagası)

Etkileri

* Büzücü

* Kanama durdurucu

* iğnelik otu öncelikle rahimden ve kanlı akıntılara karşı ve özellikle rahim iltihabının mevcut olduğu zor veya aşın adet kanamalarım tedavi etmek için kullanılır.

* Küçük dozların kan basıncını arttırdığı ve yüksek dozların azalttığı söylenir.

* iğnelik otu uzun süre saklanamaz. Genellikle yoğun karışımlar olarak kullanılır.
 
Bu blog da bahsetmiş otlardan. Garova günlüğü 
 
 
Cem e otun yaralarını okudum, hımm ben de diyorum niye büzüştüm dedi, dedi valla. Komik hayat arkadaşım benim.


Kalın sağlıcakla
Ot cadısı anne

3 yorum:

Mine Tozanlıoğlu dedi ki...

hastasıyım sizin bu salı yürüyüşlerinizin ... bir de iğnelik otunun diğer adlarına bittim tam gaz devam bin milyon öpücük

Oglak Kizlari dedi ki...

Mine cim, sağol varol.
Neler nelerr var değil mi.

Otçu anne

Nn dedi ki...

Yararını falan boşverin de neden dönüyor bu ot ?